För er som vill lära er att virka en mormorsruta kan jag rekommendera denna sida.
Skillnaden när jag virkar mormorsrutor är att jag gör halvstolpar istället för stolpar.
Man kan göra mkt fint av mormorsrutor, nedan ser ni ett armband som jag virkat till min fina vän Sofie (som f.ö. sprang tjejmilen igår på en sjukt bra tid).
Trevlig söndag!
Visar inlägg med etikett virkning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett virkning. Visa alla inlägg
söndag 2 september 2012
Regnig helg
De senaste dagarnas ofattbara mängder av regn har gjort att virka känns som en härlig aktivitet igen!
Innan sommaren påbörjade jag denna filt, som består av en enda stor mormorsruta. Tror jag fortsätter på den tills jag kommer på något mer spännade projekt:)
Innan sommaren påbörjade jag denna filt, som består av en enda stor mormorsruta. Tror jag fortsätter på den tills jag kommer på något mer spännade projekt:)
söndag 20 maj 2012
Trikågarn
Jag och N ska är tillsammans med bror påväg till Borås för att köpa en ny bil till honom. Vad passar då bättre än att pröva det nya trikågarnet som jag köpte igår?!
Prövar att göra en brödkorg med virknål 12.
Prövar att göra en brödkorg med virknål 12.
söndag 29 april 2012
Ny virkbok
Varit på middag med vänner på Cloud Nine! Inte nog med det trevliga sällskapet, Karin överraskade med en bok om virkning - så snällt.
Självklart fick hon välja något ur boken och hon vill ha en brödkorg som ska virkas med tyggarn. Någon som vet vart man köper det?
Självklart fick hon välja något ur boken och hon vill ha en brödkorg som ska virkas med tyggarn. Någon som vet vart man köper det?
torsdag 26 april 2012
Ny garnkorg
Idag flexade jag ut på lunchen och åkte till Brukas utförsäljning i Frihammnen. Gjorde många fynd, bland annat denna korg som jag tänker ha garn i!
söndag 22 april 2012
SPSS, STATA och R...
...har jag spenderat alldeles för mkt tid med idag :) ska nog fortsätta att virka lite på min uggla och njuta av de sista lediga timmarna innan jobb 24/7 väntar i veckan!
Vad gör ni en regnig sön som denna?
Vad gör ni en regnig sön som denna?
lördag 21 april 2012
Förvaring är a och o
Lite dåligt med bloggande den sista tiden, ska bli bättring på det:)
Idag har jag införskaffat mig ett par snygga boxar att förvara pärlor,nålar, tråd och annat dyl som behövs när man är i pysseltagen. De är köpta på lagerhaus och är mkt prisvärda. Visst skulle man hellre ha ett snyggt skåp fyllt med pyssel som en viss räv har men jag börjar här!
Nu saknar jag bara ngt snyggt och praktiskt att förvara allt garn i, idag har jag det i en Ikea-back. Tips??
Idag har jag införskaffat mig ett par snygga boxar att förvara pärlor,nålar, tråd och annat dyl som behövs när man är i pysseltagen. De är köpta på lagerhaus och är mkt prisvärda. Visst skulle man hellre ha ett snyggt skåp fyllt med pyssel som en viss räv har men jag börjar här!
Nu saknar jag bara ngt snyggt och praktiskt att förvara allt garn i, idag har jag det i en Ikea-back. Tips??
onsdag 18 april 2012
Vardagsmysterier
Fick lite oväntat tid över och firade med att deklarera och att gå och köpa garn. Står inför några av livets vardagsmysterier
-varför måste man starta om webläsaren tre gånger för att uppdatera e-legitimationen?
-varför skickar försäkringskassan ut sina kontrollbesked i ett format som inte passar att sätta in i en pärm?
-hur vet man hur man ska virka för att få lagom stora tofflor?
-varför måste man starta om webläsaren tre gånger för att uppdatera e-legitimationen?
-varför skickar försäkringskassan ut sina kontrollbesked i ett format som inte passar att sätta in i en pärm?
-hur vet man hur man ska virka för att få lagom stora tofflor?
onsdag 4 april 2012
The winner takes it all
"Det viktiga är inte att delta, det viktiga är att vinna" är vårt måtto bland kollegorna på jobbet. Därför blev jag extra glad när jag vann en magnet-tävling mot just dem!
måndag 2 april 2012
Det blev en... ööhh
Tummetott? Någon mer än jag som påbörjar en massa projekt och lämnar dem halvvägs? Vad gör man med dem sedan? Slänger? Syr ihop dem till ett merge-projekt och ser vad det blir?
söndag 1 april 2012
iVirkning
Letade mig fram på appstore, och hittade förstås så mycket virkmönster att det blev svårt att välja.
Om man vill virka på engelska så kan man förresten behöva den här listan för att inte bli förvirrad: http://virkverket.blogspot.se/2007/05/engelska-virktermer.html
Om man vill virka på engelska så kan man förresten behöva den här listan för att inte bli förvirrad: http://virkverket.blogspot.se/2007/05/engelska-virktermer.html
lördag 31 mars 2012
Påfyllnad i garnkorgen
Passade på att titta in på Ljungqvist Garn på Odenplan idag. De hade rea på ett av mina favoritgarner, Cotton Light från Drops!
Skulle egentligen bara köpa ett mörklila garn till ett hårband jag fick beställning på igår. Men det blev lite mer som sagt:)
Skulle egentligen bara köpa ett mörklila garn till ett hårband jag fick beställning på igår. Men det blev lite mer som sagt:)
Jag gillar min virklåda
En fördel mot min förra är att den har två fack, så att saxen inte kan trakassera garnet (på förekommen anledning). Sedan tycker jag att den är snygg också!
fredag 30 mars 2012
Baby boom
Det regnar bebisar i vänskapskretsen just nu! Tofflor likt dem på bilden har därför massproducerats den senaste tiden. Just dessa blev lite sneda och vinda men virkade med kärlek till lilla Julia.
Mer info om mönster och garn kommer senare!
Mer info om mönster och garn kommer senare!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)












